Ja eller nej – Hvilken forskel gør det for mig?
Der skrives meget om at “øve sit ja og nej” i forhold til at “passe på sig selv”. Om der siges ja eller nej, gør det forskel?
Om der siges JA eller NEJ gør ingen forskel.
Begge udsagn henviser til “noget”.
“Ja til det – nej til noget andet”
At øve sig i JA og NEJ vil ikke være nyttigt?
Det binder blot i den kendte konflikt, jeg kalder for: “At vælge”.
For at vælge, må der skabes “en nogen”, der er spaltet.
Bed et barn om at vælge, og hun vil fryse i sin tøven.
I angst for at vælge forkert og ikke-rigtigt ophører bevægelse.
Blomsten vælger ikke at springe ud, den er natur.
Sindet vælger ikke at tænke. At tænke er natur
Æblet vælger ikke sin sødme eller sure smag.
Spørg solen, om den vælger at skinne?
Hvem kan se, at det, som er, udtrykkes spontant?
Hvor, den umiddelbare kontakt dertil erkendes, opløses alle modsætninger.
Hvad, der således ses og dermed bevæges, er uden centrum, hinsides tid og måling.
Naturligt, impulsivt og hinsides anstrengelse.
Sit perspektiv vil være det evige og allesteds-værende.
….
Zhungazi skriver i sit værk af samme navn om at se tilsyneladende modsætninger i “evighedens lys”. Sine skrifter regnes som hørende til den væsentligste Taoistiske litteratur.
Hvis du vil undersøge det nyttige i at (gen)opdage og passe på dig igennem spontan bevægelighed. Og at se møder som “samtidig fælles bevægelse”, så er det måske noget for dig at deltage i vores undersøgende fællesskab omkring tantramassage, elskovskunst, bevægelse, og hvordan vi relaterer …: Cupisofi og elskovskunst
Vi har løbende optag, og har alle stor fornøjelse af at mødes i vores vidt forskellige erfaringer og kompetencer. Du skal have interesse for såvel at bevæge dit intellekt som din krop. For os er der ingen forskel på de to. Ring gerne og snak med Jesper om mulighederne.